SM-turneringen i Stockholm 29-30 mars 2008

Inbjudningar, resultat, anmälningslistor, diskussioner om resor och boende mm
Martin Danerud

Post by Martin Danerud » 19 Mar 2008 08:56

SM-slutspelet kommer att äga rum 5-8 juni. Tanken är att det skall vara ett samarrangemang med ungdomsturneringen Göteborg Cup, där bland annat schack är en av sporterna (preliminärt på Hvitfeldtska gymnasiet i Göteborg). Eftersom det finns flera arrangörer, dels för Göteborg Cup som helhet och dels för schacket, så har det inte gått att få ett klartecken från dem ännu. I går talade jag med en person inom schacket som lovade att försöka få fram ett besked innan SM-turneringen i shogi.
Om inte Göteborg Cup-spåret fungerar, så får vi skaffa en annan lokal/ett annat evenemang att samarrangera med.

Nils Carlsson

Post by Nils Carlsson » 19 Mar 2008 23:49

Tack, det var värdefullt att få veta.

Måste säga att jag är lite förvånad att ni överger Kristihimmelfärdshelgen som tidpunkt, det har ju traditionellt varit spelhelgen för slutspelet. Dessutom ligger det väl ett förslag för förändring av SM-formatet som vill spika, om uttrycket tillåts, Kristihimmelfärd som permanent spelhelg.
Eftersom det är ungdomsfestivalen som är skälet till förändringen, kommer datumen att ligga fast även om arrangörsförhållandet ändras?

Med tanke på de ålderskategorier m.m som det här handlar om så förutsätter jag att ni har möjlighet att erbjuda spelarna en avskild miljö. Inkluderande exempelvis frånvaron av sådana fröjder som spontanidrottande i anslutning till spellokalen.

Martin Danerud

Post by Martin Danerud » 20 Mar 2008 08:01

Det kan säkert bli Kristi Himmelfärdshelgen under kommande år. När vi drog igång SM, så skrev vi en regel att det skulle vara minst fem veckor mellan SM-turneringen och SM-slutspelet. Det fungerade inte när Kristi Himmelfärdshelgen ligger så tidigt som i år. Det är ju dessutom olyckligt att Kristi Himmelfärdshelgen sammanfaller med 1 maj-helgen i år, så att de flesta vårevenemang har tryckt ihop sig den helgen.
Önskemålet är att vi skall ha ett separat rum på Hvitfeldtska, men så långt har vi inte hunnit ännu.

Nils Carlsson

Post by Nils Carlsson » 20 Mar 2008 12:55

OK! Men tidpunkten 5-8 juni ligger fast?
Måste ta hänsyn till detta i min planering för alla eventualiteters skull.

8)

Nils Carlsson

Post by Nils Carlsson » 22 Mar 2008 11:33

Nils Carlsson wrote:OK! Men tidpunkten 5-8 juni ligger fast?
Måste ta hänsyn till detta i min planering för alla eventualiteters skull.

8)
Inte för att jag vill pressa dig, Martin, på ett svar men tiden rinner snart ut för mig att bestämma sommarsemester så ett besked så snart som möjligt vore uppskattat!

:)

Martin Danerud

Post by Martin Danerud » 22 Mar 2008 23:26

SM-slutspelet kommer att äga rum 5-8 juni. Tiden står fast.

Martin Danerud

Post by Martin Danerud » 24 Mar 2008 14:00

Föranmälda deltagare just nu:

Martin Danerud
Carl Johan Nilsson
Therése Jernberg
Nils Carlsson
Anders Dessmark
Jan Rabe
Rafael Gerdin
Robert Söderberg
Jan Palmgren