korrshogi

Sånt som har med shogi att höra men som inte passar in någon annanstans
Post Reply
argip
Posts: 53
Joined: 19 Sep 2007 15:58

korrshogi

Post by argip »

Har just knåpat ihop en enkel, automatisk korrshogi-server. Finns det någon som är intresserad av att spela ett första testparti? Det kommer att visas "live" på förstasidan av shogi.se. Är flera intresserade kommer de två högst rankade att få spela partiet. Ingen tidtagning, men ett drag/dag är målsättningen.

Själv spelar jag helst inte, pga tidsbrist.

// Daniel
argip
Posts: 53
Joined: 19 Sep 2007 15:58

Post by argip »

Beta-testningen är klar, allt verkar funka - servern skickar mejl och har koll på tiden... vill någon spela så säg till - så startar jag ett parti.

// Daniel
Niklas Alexandersson
Posts: 14
Joined: 29 Oct 2007 16:44

Post by Niklas Alexandersson »

jag och daniel spelar ett testparti, väldigt enkelt att flytta pjäserna samt så kan man testa draget innan man skickar det vilket gör att man inte råkar ut för feldrag eller liknande.
Rolig omväxling så prova gärna!
Martin Danerud
Posts: 591
Joined: 05 Nov 2007 22:19

Post by Martin Danerud »

Hej!

Det var ett snabbt korrespondensparti!

Men vem var egentligen sente (svart) och började partiet?

Det står Gote: Daniel W, men det är på brädet Daniel W som börjar och motståndaren spelar som om han vore Niklas.
argip
Posts: 53
Joined: 19 Sep 2007 15:58

Post by argip »

Vad bra att du sa det, ändrat till Sente nu. Jo det blev ganska snabbt, men det var kul.

Vi testade "speed game", spela som vanligt långparti men med långa pauser. Det kommer ett mejl när motståndaren gjort sitt drag, så det blev kanske 20drag på en kväll, eftersom båda satt vid datorn.

Ska uppdatera så att man kan flytta med musen och att den kollar dragen, så fort jag får tid över =)

// Daniel
Post Reply