Nya säkerhetskontroller för inresa till Japan

Sånt som inte har med shogi att göra
Post Reply
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Nya säkerhetskontroller för inresa till Japan

Post by Nils Carlsson »

För de som är lyckosamma nog att kvalificera sig till 4:e Internationella Shogi forum väntar skärpta säkerhetsrutiner.
Är ni redo att få era fingeravtryck och "mugshots" tagna? :wink:

http://nettv.gov-online.go.jp/prg/prg1203.html



Den avslutande bugningen var fin. :D
Martin Danerud
Posts: 591
Joined: 05 Nov 2007 22:19

Post by Martin Danerud »

Troligtvis gör det den redan långa kön för utlänningar på Narita ännu längre. Men vad gör man inte för att få spela shogi?

Jag får prova på detta i april, när vi skall åka till Japan i fem veckor och hälsa på Alfreds mormor och morfar.

Det var roligt att se utlänningarnas olika nationalkaraktärer, som japanerna uppfattar dem.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Ja, de där japanska instruktionsfilmerna är för härliga, ingen onödig politisk korrekthet där inte.
Den förste mannen kanske skulle föreställa amerikan men med de andra två vet jag inte säkert. Korean den siste, eller från sydostasien?


EDIT Jag minns en annan film jag såg på Naritas intern-TV när jag väntade på mitt flyg, nu över fem år sedan.
Filmen, där man varnade för utländska tjuvar, innehöll också inslag av dåligt skådespeleri . Den var på japanska men jag förstod så mycket som att boven var holländare. Offren var naturligtvis samtliga leende japaner.
:roll: /EDIT
Post Reply