SM/SOSC 2020 i Coronavirusets tid

Inbjudningar, resultat, anmälningslistor, diskussioner om resor och boende mm
Post Reply
Martin Danerud
Posts: 591
Joined: 05 Nov 2007 22:19

SM/SOSC 2020 i Coronavirusets tid

Post by Martin Danerud »

SM/SOSC 2020 med ISF-kvalificering är utannonserat till 9-10 maj 2020 på Giffis café på Hornsgatan 65 i Stockholm. Men med Coronavirusets framfart är evenemanget just nu oklart. Vi har flera olika alternativ:
1) Köra som planerat
2) Köra 9-10 maj, men flytta till en icke-publik lokal för att minska smittrisken
3) Flytta SM/SOSC till ett senare datum och kanske redan nu välja en icke-publik lokal för säkerhets skull
4) Annat
Om det "bara" hade gällt SM/SOSC, så hade vi kunnat skjuta fram tävlingen på obestämd framtid, men iom att det nu gäller kvalificeringen till Japan, så blir det mer komplicerat. Senast 31 mars måste vi meddela tid och plats för kvalet och senast 31 juli måste vi ha namn och andra uppgifter på en svensk representant. Sedan vet man ju heller inte ISFs öde, men det kommer vi förmodligen heller inte att veta i tid innan vi bestämmer oss om SM/SOSC 2020.
Jag kommer att kalla alla medlemmar som vill deltaga till ett förstärkt styrelsemöte via telefon. Om ni tackar ja i denna doodle till mötestiden, så kommer jag att skicka ut en kallelse med telefonnummer.
Det finns två tider att välja på i doodlen. Ni kan rösta på båda, om ni vill och kan. Rösta senast torsdag 19 mars!

Doodle:

https://doodle.com/poll/e6i4thx5f2ymqrem
Charibert
Posts: 52
Joined: 15 Nov 2007 18:32
Location: Olhão, Portugal
Contact:

Re: SM/SOSC 2020 i Coronavirusets tid

Post by Charibert »

Hej!

Som jag meddelade Martin i ett privat mess så kommer jag ej att delta i årets SM.
Jag tar 2020 som ett "hemmaår" och vandrar runt på de isolerade öarna här i Ria Formosa nära Olhão, Faro och Tavira.

Dock skulle jag ändå vilja rösta för alternativ 4) Annat.
Mitt förslag är att lägga SM i en isolerad lokal (typ källare) i liten stad där smittorisken är låg.
Hur många smittade har Trollhättan t ex?

Lycka till!
/Christer Hartman
Robert
Posts: 146
Joined: 02 Nov 2007 20:17

Re: SM/SOSC 2020 i Coronavirusets tid

Post by Robert »

Som Trollhättebo får jag säga att jag vet inte hur många smittade det finns här i staden
Charibert
Posts: 52
Joined: 15 Nov 2007 18:32
Location: Olhão, Portugal
Contact:

Re: SM/SOSC 2020 i Coronavirusets tid

Post by Charibert »

Läser just att Folkhälsomyndigheten börjar varna för resor från/till Stockholm...

Algarve ligger öde... Folk håller sig hemma. Man försöker "platta ut kurvan" för smittade/döda i tiden.
Tyvärr fick jag rätt i min misstanke att Stockholm får en väldig spik smittade.

Inte trodde man att Stockholm skulle kunna bli en av världens farligaste städer närmaste tiden...

Asien verkar vända uppåt!
Synd att Corona-hugget krockar med SM/ISF.
/Christer Hartman
Martin Danerud
Posts: 591
Joined: 05 Nov 2007 22:19

Re: SM/SOSC 2020 i Coronavirusets tid

Post by Martin Danerud »

Hej!

Ni är välkomna till telefonmöte med SSF, lördagen 21 mars, klockan 19 via följande nummer:

0107140000 slå in koden 532463786# och vänta så kommer ni in i samtalet

Då skall vi diskutera hur SM/SOSC 2020 och kvalet till International Shogi Forum skall arrangeras.

Skall vi

1) Helt enkelt spela 9-10 maj på Giffis café
2) Spela 9-10 maj på annan plats
3) Skjuta fram hela tävlingen till en senare tidpunkt, dock innan 31 juli och redan nu välja isolerad plats
4) Annat alternativ

Väl mött!

Martin
Robert
Posts: 146
Joined: 02 Nov 2007 20:17

Re: SM/SOSC 2020 i Coronavirusets tid

Post by Robert »

På grund av coronaviruset så pratas det nu om att OS skulle flyttas (Beslut om detta tas om 4 veckor).
Om man nu till och med diskuterar OS, hur blir det då med shogitävlingen?

Det skulle ju vara lite märkligt om ett helt OS flyttas (rent tidsmässigt) men att kommande shogitävling inte påverkas.
Låt gå att till hösten så skulle det kunna ha blivit bättre..... men det är långt ifrån säkert.
Finns det någon reservplan?
Martin Danerud
Posts: 591
Joined: 05 Nov 2007 22:19

Re: SM/SOSC 2020 i Coronavirusets tid

Post by Martin Danerud »

Under SM-inbjudan har jag lagt upp det senaste mailet från Nihon Shogi Renmei. ISF skall äga rum, men där anger de en tid (juli), när ISF eventuellt kan ställas in eller skjutas upp.
Post Reply