SM 2009 på LinCon?

Inbjudningar, resultat, anmälningslistor, diskussioner om resor och boende mm
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Jag fick uppfattningen att speldagarna för SM 2009 redan var "spikade", nämligen kristihimmelsfärdshelgen, att detta gjordes under senaste årsmötet och att endast spelplatsen återstod att avgöra.
Stämmer inte det?
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

I motionen om SM som bifölls lite modifierad stod det:

• SM-turnering och SM-slutspel spelas under en och samma fyradagars helg förslagsvis Kristi himmelfärdshelgen.

Så jag har inte uppfattat det som helt spikat men ändå väldigt troligt att SM kommer spelas under Kristihimmelfärdshelgen. Det finns ju egentligen ingen annan bra helg att välja istället.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Ja, eftersom schack-SM spelas i lilla Kungsör så är det knappast meningsfullt att samordna spelort med detta evenemang.
Alltså är väl kristihimmelsfärdshelgen enligt mig en så bra tid som någon. Att den infaller näst sista veckan i maj gör ju att vi kanske får njuta av lite vackert försommarväder samtidigt.
Therése Jernberg
Posts: 187
Joined: 25 Oct 2007 19:14
Location: Alingsås
Contact:

Post by Therése Jernberg »

Har nu uppdaterat mig på tidigare inlägg på tråden angående SM 2009. Två förslag verkar finnas för SM-turneringen:
1) Lincon i Linköping (Kristi Himmelsfärdshelgen)
2) Schack-SM i Kungsör

Det börjar bli dags att bestämma var shogi-SM ska spelas 2009, så att vi kan få så många deltagare som möjligt med i turneringen. :)
Martin Danerud
Posts: 591
Joined: 05 Nov 2007 22:19

Post by Martin Danerud »

I dagarna har jag äntligen fått kontakt med LinCon-arrangörerna. Jag förhandlar som bäst om detaljer kring arrangemanget med LinCon-generalen. De är positiva till att ha SM på LinCon 21-24 maj, men de vill ha 250 kr av alla våra SM-deltagare. Det var väl ett väntat drag från deras sida. Jag har kontrat med att försöka få så mycket som möjligt för de pengarna...
Post Reply