Svenska representationen i Tendo

International Shogi Festival och amatörshogi i Japan i största allmänhet
Post Reply
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Svenska representationen i Tendo

Post by Nils Carlsson »

På Nihon shogi renmeis officiella hemsida saknas nu nästan bara de svenska representanterna (jag och Christer). Är vår anmälan inte inlämnad eller beror det bara på någon slags eftersläpning i rapporteringen?

http://www.shogi.or.jp/event/international/main_en.html
Martin Danerud
Posts: 591
Joined: 05 Nov 2007 22:19

Post by Martin Danerud »

Det är nog rapporteringen som släpar efter. Jag skall skicka våra uppgifter per e-post också, så att vi kan känna oss säkra på att de har dem.
Martin Danerud
Posts: 591
Joined: 05 Nov 2007 22:19

Post by Martin Danerud »

Nu har jag också skickat allt material via e-post till Nihon Shogi Renmei. Dessutom har jag skickat en kopia till Christer och Nils.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Nu är vi uppe och med ortsangivelse också, stiligt! 8)

Tack Martin.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

En sak man kan glädja sig åt med denna kronförsvagning är åtminstone att de ¥100000 vi får av NSR nu motsvarar över 7600 kr mot bara drygt 5500 i somras.

I morgon åker jag. Vi ses alla som skall dit!
Therése Jernberg
Posts: 187
Joined: 25 Oct 2007 19:14
Location: Alingsås
Contact:

Post by Therése Jernberg »

Vi åker på fredag :roll:

CJ undrar om du har ett rondschema till turneringen i Tendo.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Therése Jernberg wrote:Vi åker på fredag :roll:

CJ undrar om du har ett rondschema till turneringen i Tendo.
Om jag har. :roll:
Nej, skamt asido ar jag i skrivande stund i Tokyo, och har programmet pa hotellrummet, men jag tror att det fanns ett tillgangligt program pa shogi renmeis hemsida lankat till fran Kasparovitj forum. Testa dar. Mojligen kommer jag tillbaks till det internetcafe jag sitter nu och da kan jag ha tagit reda pa det, men miljon ar inte den roligaste sa vi far se.
Martin Danerud
Posts: 591
Joined: 05 Nov 2007 22:19

Post by Martin Danerud »

Det känns ovant att flera svenska shogispelare är i Japan utan att jag själv är där. Men denna höst fick jag nöja mig med tio dagar i början på oktober och blott fem shogipartier på Shinjuku Shogi Center.
Hur är läget i Japan? Jag emotser små rapporter från svenskarna på plats.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Martin Danerud wrote:Det känns ovant att flera svenska shogispelare är i Japan utan att jag själv är där. Men denna höst fick jag nöja mig med tio dagar i början på oktober och blott fem shogipartier på Shinjuku Shogi Center.
Hur är läget i Japan? Jag emotser små rapporter från svenskarna på plats.
Nja, det gar val ingen nod pa en direkt. 8) Det finns ett valfyllt forrad med nodproviant i form av sushi. :D

Jag har nu bott i Shinkoiwa nagra dagar men anda hunnit besoka Kamakura och Kyoto, sarskilt det forsta var en upplevelse, och nu beger jag mig av nedat Kyushu sa smaningom.
Lite otur med vadret har man val haft dock med aterkommande regn, och risken ar att det fortsatter :tongue:
Therése Jernberg
Posts: 187
Joined: 25 Oct 2007 19:14
Location: Alingsås
Contact:

Post by Therése Jernberg »

Vi ar pa on Shikoku och i staden Kochi. An har vi inte kommit i narheten av shogi, mer an att vi sag plastpjaser i ett skyltfonster i Takamatsu igar. Imorgon fortsatter vi mot Uwajima, dar vi ska besoka ett av de 88 tempel som finns pa on. 8)
Martin Danerud
Posts: 591
Joined: 05 Nov 2007 22:19

Post by Martin Danerud »

Shikoku är fint. Nils och jag var där 2002. Vi utgick då från staden Tokushima på östra Shikoku och gjorde dagsutflykter. Man kan nog koppla av shogi på Shikoku. Kan Calle och du vara med i någon turnering i Tendo i samband med ISF? Jag var med i en turnering där vid samma tid 2002, just efter att vi hade varit på Shikoku. Jag hoppas att ni alla får fortsatt trevligt i shogispelets hemland!
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Martin Danerud wrote:Shikoku är fint. Nils och jag var där 2002. Vi utgick då från staden Tokushima på östra Shikoku och gjorde dagsutflykter. Man kan nog koppla av shogi på Shikoku. Kan Calle och du vara med i någon turnering i Tendo i samband med ISF? Jag var med i en turnering där vid samma tid 2002, just efter att vi hade varit på Shikoku. Jag hoppas att ni alla får fortsatt trevligt i shogispelets hemland!
Tjena allihop! Shikoku ar verkligen en parla som mycket av det lite rurala Japan kan vara.
Apropo det, sa ar jag just nu pa ett stalle som heter Shin-Yatsushiro efter att ha besokt Kagoshima och tagit en narmare koll pa vulkanen pa Sakurajima men inte fatt nagot rum i staden, de har uppenbarligen nagon slags festival.
Far se om jag stannar och kollar pa festivalen eller drar vidare.
Syns.
Therése Jernberg
Posts: 187
Joined: 25 Oct 2007 19:14
Location: Alingsås
Contact:

Post by Therése Jernberg »

Vi borjar narma oss Tendo, idag har vi natt Nikko och just nu sitter Carl Johan och spelar shogi med varden till hotellet som vi ska bo pa inatt.

Imorgoneftermiddag aker vi till Tendo.
Post Reply