Motion/förslag om gemensam layout

Protokoll, motioner, valberedningens information mm
Locked
Therése Jernberg
Posts: 187
Joined: 25 Oct 2007 19:14
Location: Alingsås
Contact:

Motion/förslag om gemensam layout

Post by Therése Jernberg »

Motion/förslag om gemensam layout för Sveriges Shogiförbunds informationskanaler.

Till förbundets informationskanaler räknar jag; Hemsidan, Informationsblad och Shogi på svenska. Dessa tre kanaler skulle kunna ha en gemensam layout, i form av typsnitt, färg, samt lika igenkänningstecken ex. Kungspjäsen.

Jag föreslår Årsmötet att besluta:
Styrelsen tillsammans med webbredaktör och redaktören för Shogi på svenska tar fram en gemensam layout till våra informationskanaler dvs. Hemsidan, Informationsbladet och Shogi på svenska under det kommande året.
Layouten kan även användas till affischer och tillfälligt upptryckt information, som används eller delas ut vid olika arrangemang där shogi presenteras.
MickeH
Posts: 126
Joined: 19 Sep 2007 17:16

Post by MickeH »

Jag kommer inte att vara närvarande på årsmötet, så jag lämnar mina synpunkter här:

Jag tycker inte att det är helt nödvändigt med en gemensam layout, men jag är inte negativ till det heller. För hemsidans del är det inga problem att ändra typsnitt, layout eller liknande.

Den kungspjäsen som finns på omslaget till Shogi på Svenska tycker jag däremot ser riktigt illa ut. Att den en gång i tiden fanns på hemsidan var i väntan på en förbundslogga (jag tror att jag har väntat på den 5-6 år nu, se annan tråd här i forumet). Dessutom vet jag inte hur det ligger till med copyright på den, eller för den delen för den kungspjäs som nu ligger på förbundets hemsida.

Vi bör ta fram ett eget mer proffsigt alternativ i så fall. Pjäsen som finns på hemsidan nu är väl OK, men den som är i Shogi på Svenska har till exempel inte en genomskinlig bakgrund.
Locked