Ny hemsidesskötare sökes

Synpunkter och kommentarer om förbundets hemsida, http://shogi.hem.nu
Post Reply
MickeH
Posts: 126
Joined: 19 Sep 2007 17:16

Ny hemsidesskötare sökes

Post by MickeH »

Vid årsmötet kommer jag att avsäga mig hanteringen av Sveriges Shogiförbunds hemsida.

Anledningarna är främst bristande intresse och tid. Det som fick droppen att rinna över kan hittas under Västervik Open.
Martin Danerud
Posts: 591
Joined: 05 Nov 2007 22:19

Post by Martin Danerud »

Det var ett tråkigt beslut. Jag hoppas inte att du handlar i affekt pga att jag hade glömt att skicka ut inbjudan till Västervik Open. Självklart har jag ett stort intresse av att Västervik Open skall bli framgångsrikt! Låt oss tillsammans försöka maximera antalet deltagare fram till starten av turneringen!
Men du har ju också förtjänstfullt hållit på med hemsidan några år och byggt upp den till nuvarande fina nivå. Jag respekterar ditt beslut, men beklagar det. För min del får du också ändra dig, om du har lust.
MickeH
Posts: 126
Joined: 19 Sep 2007 17:16

Post by MickeH »

Det finns många anledningar, och jag har funderat länge på att hoppa av som hemsidesskötare. Dels har jag hållit på med det i över 5 år, och tycker att någon annan gärna får ta vid, dels jobbar jag med webbsidor sedan några månader tillbaka, och skulle gärna se att vi hade möjlighet med ett bättre webbhotel, så att jag kunde utnyttja de kunskaper jag har skaffat mig senaste månaderna* - men det är förstås inte försvarbart att lägga många hundralappar per år för att produkten ska bli lite enklare att uppdatera. Sen är jag också lite allmänt trött på shogi för närvarande.

Jag skulle gärna se att någon annan kan ta över hemsidan.

* Med ett bra webbhotel (som stödjer ASP.NET och någon av de vanligare databaserna) så skulle jag rätt snabbt kunna konstruera om hemsidan så Martin eller övriga behöriga kan gå in och ändra texterna på sidan med några enkla klick, samt fixa en kalender och andra "finesser".
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

Tråkigt att höra.
Men det är så det brukar utveckla sig. I början har man många idéer och mycket energi vad man skall göra av en hemsida men efter ett antal år byts glädjen ut mot ett dåligt samvete.

Valberedningen (Jan Rabe och jag) försöker leta upp en ny webmaster till årsmötet.
Post Reply