Förbundslogga

Medlemsavgift, upplägg av SM mm.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Martin Danerud wrote:Ursäkta en månne förvirrad kommentar, men jag kan inte på min dator se loggaförslagen öht. Det blir bara bilder med ett rött X i, dvs sådana som är på något sätt spärrade för att öppnas.
Kan ni se dem vid första anblick eller behövde ni ändra någon inställning? I så fall vilken inställning?
Om du har IE, har du i "Internet-aternativ" bockat för "Visa bilder"? Sitter du bakom någon brandvägg?
Har du försökt att högerklicka på "x:et" och välja "Visa bild"?
Therése Jernberg
Posts: 187
Joined: 25 Oct 2007 19:14
Location: Alingsås
Contact:

Post by Therése Jernberg »

jag har samma problem som Martin: Jag har försökt att göra det som Nils rekommenderar med det funkar inte.
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

Samma här faktiskt.
Däremot kan jag se bilden som Nils visade i sitt inlägg från den 12:e november.
Martin Danerud
Posts: 591
Joined: 05 Nov 2007 22:19

Post by Martin Danerud »

Tack för förslagen, Nils, men de hjälpte inte mig. Jag sitter förstås bakom Ericssons brandvägg på jobbet, men situationen var densamma från datorn hemma. Går det att lägga ut bilderna på något annat sätt?
MickeH
Posts: 126
Joined: 19 Sep 2007 17:16

Post by MickeH »

Jag har lagt upp bilderna här:

http://web.telia.com/~u49510177/

Den som heter shogi-logga1.gif är jag inte säker på att Bo Frick har gjort, men den är väl knappast aktuell i vilket fall som helst.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

MickeH wrote:Jag har lagt upp bilderna här:

http://web.telia.com/~u49510177/

Den som heter shogi-logga1.gif är jag inte säker på att Bo Frick har gjort, men den är väl knappast aktuell i vilket fall som helst.
Tycker mig känna igen den från någon annanstans men kan inte komma ihåg varifrån.

Konstigt att alla utom jag och Micke verkar ha problem att se bilderna.
Om ni får direktlänk till bilderna då?

http://www26.brinkster.com/sweshogi/images/shogi-2.gif

Pröva att kopiera och klistra in adressen i adressfönstret.
MickeH
Posts: 126
Joined: 19 Sep 2007 17:16

Post by MickeH »

Nils Carlsson wrote:Konstigt att alla utom jag och Micke verkar ha problem att se bilderna. Om ni får direktlänk till bilderna då?
Det beror nog på 2 saker, dels på Brinkster som webbhotell. Att länka bilder därifrån brukar krångla (en av anledningarna till att jag vill flytta förbundets hemsida), och dels kan det bero på vilken browser man använder. I Firefox funkade det bra för mig att högerklicka och välja Visa Bild, men det funkade inte i Internet Explorer.

Men den nya länken ovan ska inte innebära några problem. Jag byter ut länkarna jag hade i mitt första inlägg om de här bilderna så det blir lättare för alla.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Brinkster kan väl ha med det att göra men browsern verkar inte inverka. Hade inga problem att se bilderna i någon av de tre jag regelbundet använder, Opera, IE och Firefox.

Man får nog betrakta detta som en i raden av svårlösliga fall likt liveshogi-problematiken.
Therése Jernberg
Posts: 187
Joined: 25 Oct 2007 19:14
Location: Alingsås
Contact:

Post by Therése Jernberg »

Nu har jag tittat på förslagen och får väl erkänna att jag inte gillar något av dem. :? Men det är ju majoriteten vid beslutsfattandet som avgör... Jag röstar för att vi försöker hitta fler förslag till logga. Loggan ska ju fungera i så många sammanhang, både på hemsidan, tidningen, informationsblad ev. affischer m.m.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Therése Jernberg wrote:Nu har jag tittat på förslagen och får väl erkänna att jag inte gillar något av dem. :? Men det är ju majoriteten vid beslutsfattandet som avgör... Jag röstar för att vi försöker hitta fler förslag till logga. Loggan ska ju fungera i så många sammanhang, både på hemsidan, tidningen, informationsblad ev. affischer m.m.
Jag är nog benägen att hålla med! Som jag skrev tidigare så kan vi vänta tills alla medlemmar har informerats och fått ge sin respons.

Som jämförelse kan tas Svenska Judoförbundets logga som jag tycker saknar pondus och helt enkelt inte är snygg.

Image


Dessutom finns dessa tre kronor med som alltid skall akompanjera oss svenskar internationellt.
De måtte tro att vi alla är några slags heraldikfetischister. :wink:
Post Reply