Lag-matcher mellan länder på Kurnik

Nedlagda tävlingar mm arkiveras här
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Carl Johan Nilsson wrote:
Det mesta pekar på att vi kommer spela ett första parti den 2:e mars så om ni kan hålla det öppet i almanackan vore det bra. Preliminärt kommer förstalaget spela 19.00 mot Colombia och andralaget 12.00 mot Tyskland.
Synd att det inte var tvärtom för då hade jag kunnat delta.
Therése Jernberg
Posts: 187
Joined: 25 Oct 2007 19:14
Location: Alingsås
Contact:

Post by Therése Jernberg »

Om någon i respektive lag inte har möjlighet att delta, i det här fallet Nils, så kanske han kan byta plats med någon spelare i lag 2.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Therése Jernberg wrote:Om någon i respektive lag inte har möjlighet att delta, i det här fallet Nils, så kanske han kan byta plats med någon spelare i lag 2.
Det blir väl kanske svårt om vi skall sitta i rankingordning.

Men om den normala tiden blir söndag kring middagstid när vi möter lag från vår tidszon, så kommer jag väl åtminstone att kunna vara med i någon match.
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

Gällande att sitta i ratingordning så har andra lag protesterat mot detta. Istället har det sagts att lagledaren själv får hitta på ett system för att placera ut sina spelare i följd.
Jag tycker rating-systemet är bra när det gäller att ta ut lagen åtminstone. Dessutom sa vi (jag) i förra veckan att vi skulle sitta i den ordningen så vi kör helt enkelt på det.

Det har också sagts att man inte får flytta spelare mellan lagen. Har man spelat en match i förstalaget så får man inte spela någon match i andralaget och vice versa.

Summar av kardemumman blir att vi gör följande två fixa lag:

Lag 1:
Carl Johan Nilsson 1961
Nils Carlsson 1820 (reserv)
Martin Danerud 1713
Emil Hermansson 1711

Lag 2:
Niklas Alexandersson 1610
Jan Rabe 1583
Mikael Hansson 1381 (reserv)
Therése Jernberg 1328
Joakim Andersson 1155

Den inbördes ordningen i lagen kan lagledaren flytta fritt vad jag förstått.

Den första omgången blir som tidigare indikerats nu på söndag med följande tider:

Tyskland - Sverige 2 12.00
Colombia- Sverige 1 19.00

Fortsättningsvis kommer matcherna spelas på lördagar. Återkommer i kväll med ett mer detaljerat schema och alla övriga regler.
MickeH
Posts: 126
Joined: 19 Sep 2007 17:16

Post by MickeH »

Eftersom man inte får byta mellan lagen, vore det inte bättre att ha Niklas i förstalaget? Eftersom Nils inte alltid har tid, och Martin kanske inte har tid när han är i Japan.

Är lagen fasta, eller kan vi fylla på med fler spelare senare? I det sistnämnda fallet kan nog Niklas behövas i förstalaget, det är nog lättare att hitta nya reserver till andralaget.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Om matcherna skall spelas på lördagar så kommer jag att kunna spela varje rond.
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

Har pratat med både Emil H och med Martin D nu. Båda två kan vara med i princip varje omgång. Själv kan jag också vara med i princip varje omgång. Eftersom Nils också verkar kunna vara med varje omgång tror jag det är bättre om Niklas förstärker andralaget istället.

Förslagsvis tar Therése över lagledarrollen för andralaget.
Post Reply