Internetturnering på Kurnik.org torsdagen 6/12 kl. 19.00

Allt som inte passar in ovan
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Internetturnering på Kurnik.org torsdagen 6/12 kl. 19.00

Post by Carl Johan Nilsson »

Vi kommer fortsättningsvis att hålla träningsturneringar ca vart 5:e vecka på Kurnik. Veckodag kommer varieras. Tanken är att ingen skall blockeras från deltagande på grund av någon schemalagd aktivitet.

Nästa träningsturnering på Kurnik kommer spelas 6/12 kl. 19.00

Tävlingen kommer spelas med betänketiden 10m + 10s över 4 ronder.
Tävlingen är förmodligen färdig ca 20.40.

Max deltagarantal är 16.
Ni är alla välkomna att delta.
MickeH
Posts: 126
Joined: 19 Sep 2007 17:16

Post by MickeH »

Jag kan mycket väl tänka mig att vi håller turneringar var 3e vecka istället.

Vad tycker alla andra?

Det är förstås fullt möjligt för vem som helst som är (icke-ny) medlem på Kurnik att starta en turnering och annonsera här!
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

För min del kan vi köra var tredje vecka om det är majoritetens mening.

Har en fundering på att starta ett Grand-Prix-system för Kurnik-turneringarna från årsskiftet. Placeringar i varje tävling ger Grand-Prix poäng och den som har flest poäng vid årets slut vinner - kanske inte något fint pris men i vart fall den stora äran.

Vet inte vilket poängsystem som skulle vara det bästa att använda. 10,8,6,5,4,3,2,1 poäng för de åtta första platserna i varje deltävling kanske?
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Kommer ni någon gång att spela på en fredag eller lördag?
Skulle kanske vara kul att delta.

Var tredje vecka låter bättre enligt mig.
Niklas Alexandersson
Posts: 14
Joined: 29 Oct 2007 16:44

Post by Niklas Alexandersson »

var 3e låter bra, annars blir det var 10e för min del pga jobbet :)
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

Om man nu kan tala om en allmän mening när tre personer uttalat sig så verkar isfå fall denna vara att vi skall spela var tredje vecka. Förslagsvis så tar vi ett uppehåll över sommaren. Då blir det 14 speltillfällen på ett år. Förslagsvis så har vi då två speltillfällen per veckodag så att alla har möjlighet att vara med åtminstone ibland.

Gällande Grand-Prix systemet så föreslår jag att man får räkna med sina 8 bästa turneringar av dessa 14 så att man inte förlorar för mycket poäng och därmed tappar sugen om man inte kan varje speltillfälle.

Vad tror ni om det?
MickeH
Posts: 126
Joined: 19 Sep 2007 17:16

Post by MickeH »

Carl Johan Nilsson wrote:Gällande Grand-Prix systemet så föreslår jag att man får räkna med sina 8 bästa turneringar av dessa 14 så att man inte förlorar för mycket poäng och därmed tappar sugen om man inte kan varje speltillfälle.

Vad tror ni om det?
Det låter rimligt. En person som jobbar skift missar då troligen 5 av tävlingarna och kan ställa upp i 9 pga jobbet, och har då råd att missa ytterligare en tävling.

En sådan säsong skulle till exempel kunna börja efter nyår, så hinner vi göra lite reklam för den, så flera personer börjar spela på kurnik.
Niklas Alexandersson
Posts: 14
Joined: 29 Oct 2007 16:44

Post by Niklas Alexandersson »

jag som jobbar skift kommer antagligen bara vara med på hälften, men låter bra.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Vad skulle ett GP-system mynna ut i?
Blir det en final och när skulle den i så fall spelas?
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

Tänkte inte att den skulle mynna ut i något speciellt mer än att den som har flest poäng när säsongen är slut kan gotta sig åt detta. Äran helt enkelt.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Carl Johan Nilsson wrote:Tänkte inte att den skulle mynna ut i något speciellt mer än att den som har flest poäng när säsongen är slut kan gotta sig åt detta. Äran helt enkelt.
Hehe. Så vi som i nuläget tror oss kunna spela som bäst 4-5 turneringar får väl ha en egen GP där vi räknar några slags snittpoäng.
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

Om det är många som tror att de inte kommer kunna vara med så många turneringar som 8 av 14 på ett år skulle man kunna dra ner så att man bara får räkna t.ex sina 6 bästa tävlingar.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Carl Johan Nilsson wrote:Om det är många som tror att de inte kommer kunna vara med så många turneringar som 8 av 14 på ett år skulle man kunna dra ner så att man bara får räkna t.ex sina 6 bästa tävlingar.
Det är en god tanke Carl Johan, men samtidigt är det väl lite av GP-systemets syfte att gynna flitigt deltagande.
8 av 14 är en bra och välavvägd andel anser jag.
Jag skojade väl mest i posten ovan. :D
MickeH
Posts: 126
Joined: 19 Sep 2007 17:16

Post by MickeH »

Glöm inte bort den här tävlingen! Jag ska själv försöka komma ihåg den...

Carl Johan, har du möjlighet att göra ett medlemsutskick om tävlingen, och i den också informera lite om planerna på ett GP - och hänvisa hit för diskussion?
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Jag skall försöka komma ihåg den även om jag bara kan delta som åskådare. 8)
Ett massutskick turneringsdagen som påminnelse där alla intresserades mejladresser ingår vore väl en bra lösning?
Post Reply