SM 2024

Inbjudningar, resultat, anmälningslistor, diskussioner om resor och boende mm
Post Reply
Simon
Posts: 23
Joined: 15 Oct 2012 11:12

SM 2024

Post by Simon »

Nytt år som förhoppningsvis kommer med ett nytt shogi-SM. I år är jag ledig jämna veckor så om det organiseras på en sådan så tänker jag vara med. Vecka 17 har jag semester så det är också en möjlighet.

Perfekt om andra som är sugna på att spela också kommer med eventuella önskemål här så att vi kan bli så många som möjligt.
Martin Danerud
Posts: 592
Joined: 05 Nov 2007 22:19

Re: SM 2024

Post by Martin Danerud »

Ja, bra att du tog upp det, Simon (tyvärr hade jag inte tittat på forumet...)!

Så här är det:

Shogivänner!

Sveriges Shogiförbund har fått en inbjudan till International Shogi Forum 2024. Lite information:

Tid: 7 till 10 november 2024
Plats: Tokyo Shogi Kaikan
Antalet inbjudna spelare: 58 från olika länder
Antalet svenska platser: 1
Spelare som inte kan komma ifråga för ISF 2024: spelare som deltog både 2014 och 2017
Antalet platser fördelade via ESC: 2
Tidpunkt för att redovisa hur kvalificering skall gå till: senast slutet av mars 2024
Tidpunkt för att redovisa den svenska representanten: senast slutet av juni 2024
Sponsor och exakta villkor för flygbiljetter och hotell: föreligger inte ännu, men Nihon Shogi Renmei garanterar ersättning för en del av flygbiljetten och maximum fyra nätter på hotell

Jag tänker att vi skall använda SM-tävlingen (knock-out-formatet enligt de vanliga reglerna) som kvalificering. Det är viktigt att kvalificeringen blir tillgänglig för alla som är intresserade och upplevs som rättvis av alla. Därför är valet av spelplats och tid mycket viktiga. Det är själva grundorsaken till detta förstärkta styrelsemöte. Om ni inte kan medverka på mötet, så skicka era kommentarer till mig innan mötet: martin.danerud@ericsson.com. Om ni ser att det finns idag aktiva shogispelare som är svenska medborgare och inte finns med på sändlistan ovan, så uppmanar jag er att skicka inbjudan vidare.

Kontakta mig till martin.danerud@ericsson.com med din e-postadress, så skall jag skicka inbjudan på Microsoft Teams till ett öppet styrelsemöte på söndag 18 februari kl. 18-19!

Mitt telefonnummer, om allt annat skulle strula: 0709873977

Välkomna!

Martin Danerud
Martin Danerud
Posts: 592
Joined: 05 Nov 2007 22:19

Re: SM 2024

Post by Martin Danerud »

SM i shogi 2024, tillika kval till International Shogi Forum, kommer att spelas i Trollhättan. Rösta nedan på ett av tre möjliga datumar:

27-28 april
4-5 maj
18-19 maj

Gör ett eget inlägg med ditt namn och valda datumar eller skicka ett e-mail till martin.danerud@ericsson.com. Deadline för datumomröstningen är onsdag 13 mars kl 23.59.
DanielK
Posts: 4
Joined: 02 May 2019 16:32

Re: SM 2024

Post by DanielK »

Spelar ingen roll för mig.

edit: ju senare destå bättre (så man hinner träna mer)

/Daniel
Last edited by DanielK on 08 Mar 2024 22:26, edited 1 time in total.
Simon
Posts: 23
Joined: 15 Oct 2012 11:12

Re: SM 2024

Post by Simon »

Spelar ingen roll för mig heller.

// Simon
AndersThune
Posts: 30
Joined: 12 Oct 2017 19:57

Re: SM 2024

Post by AndersThune »

Samma här!

/ Anders
Post Reply