Anmälningar Trollhättan Open 2008 samt Japankvalet

Inbjudningar, resultat, anmälningslistor, diskussioner om resor och boende mm
MickeH
Posts: 126
Joined: 19 Sep 2007 17:16

Anmälningar Trollhättan Open 2008 samt Japankvalet

Post by MickeH »

Trollhättan Open 2008
Niklas Alexandersson
Mikael Hansson
Bo Flood
Terje Christoffersen
Johan Wikström
Anna-Karin Skoglund
Therése Jernberg
Carl Johan Nilsson
Thorbjörn Lund
Daniel Ivarsson


Japankvalet - inkvalade är:
Dan
Emil Hermansson
Christer Hartman
Peter Kaneko
Martin Danerud
kyu
Nils Carlsson
Robert Söderberg
Daniel Wredenberg
Jonas Ahlqvist
Last edited by MickeH on 22 May 2008 11:20, edited 6 times in total.
MickeH
Posts: 126
Joined: 19 Sep 2007 17:16

Post by MickeH »

De som vill föranmäla sig gör så lämpligen i den här tråden, och eventuella frågor ställs i den andra tråden om Trollhättan Open 2008.

I posten ovan denna kommer jag (CJ och Daniel får också gärna hjälpa till, administratörer kan ändra i poster) att uppdatera så snart jag ser nya anmälningar här.

Från texten i den andra tråden utgick jag från att Nils och Martin ska vara med i Japankvalet.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Jag kommer naturligtvis. :)

Är alla kvalificerade införstådda med att de skall föranmäla sig här?
MickeH
Posts: 126
Joined: 19 Sep 2007 17:16

Post by MickeH »

Nils Carlsson wrote:Är alla kvalificerade införstådda med att de skall föranmäla sig här?
Officiellt ska de kvalificerade till Japankvalet förstås anmäla sig till Martin. Precis som de som tänkt spela Trollhättan Open ska anmäla sig till Robert.

Det är bara väldigt praktiskt att anmäla sig via forumet eftersom Martin och Robert läser forumet.

Listan här är för att alla lätt ska kunna se vilka som kommer till tävlingen utan att behöva ringa till Martin och Robert för att ta reda på det!

På tal om det så passar jag på att anmäla:
Mikael Hansson
Niklas Alexandersson
båda till Trollhättan Open.

Jag har ännu inte pratat med herrar Lund, Ingesson och Kullberg, men vi hoppas förstås att någon/några av dem vill följa med också.
Robert
Posts: 146
Joined: 02 Nov 2007 20:17

Anmälningar

Post by Robert »

Jag ser det nästan som självklart, men jag gör det ändå, anmäler mig till japankvalet alltså. :D
Martin Danerud
Posts: 591
Joined: 05 Nov 2007 22:19

Post by Martin Danerud »

Det är naturligtvis inte nödvändigt att speciellt anmäla sig till Japankvalet, men jag kommer nog att ringa runt till deltagarna några veckor innan, när vi har kommit tillbaka till Sverige, för att försäkra mig om statusen.
Jag tror inte att någon av kvaldeltagarna funderar på Trollhättan Open ännu. Alla siktar väl på finalerna på söndagen? Det ar först efter utslagningen på lördagen som de fyra förlorarna kan börja fundera på Trollhättan Open.
Det skulle vara trevligt att se anmälningar till Trollhättan Open från Göteborg, Stockholm och Trollhättan också!
Robert
Posts: 146
Joined: 02 Nov 2007 20:17

Nya anmälningar

Post by Robert »

Jag skulle bara vilja utöka medlemsantalet på de startande med två personer, nämligen
"Bo Flood"
och
"Terje Christoffersen"
MickeH
Posts: 126
Joined: 19 Sep 2007 17:16

Post by MickeH »

Jag hoppas det blir några fler tävlande i själva Trollhättan Open?

Inte direkt så att man vill åka 33 mil för en dubbelrondig Berger...

Vi Västerviksspelare vill som vanligt sova över i spellokalen.
Robert
Posts: 146
Joined: 02 Nov 2007 20:17

Post by Robert »

Får hålla med om att det är än så länge ganska få som har anmält sig MEN med tanke på att inte ens hälften av de som skall vara med i japankvalet har anmält sig hit än så länge så... dessutom så kommer det ju att komma in lite fler spela till "Trollhättan Open" från japankvalet (de som blir utslagna i semifinalen i japankvalet kommer ju att få fortsätta i Trollhättan Open). Så det kommer inte att komma många... men det kommer ändå att bli fler än vad där står nu.
Robert
Posts: 146
Joined: 02 Nov 2007 20:17

Ny anmälning

Post by Robert »

Johan Wikström har föranmält sig till "Trollhättan Open"
Robert
Posts: 146
Joined: 02 Nov 2007 20:17

Ny anmälning

Post by Robert »

En ny anmälan i form av:
Anna Karin Skoglund
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

Therése och jag anmäler oss.
MickeH
Posts: 126
Joined: 19 Sep 2007 17:16

Post by MickeH »

Thorbjörn Lund kommer också.

Vi har inte bestämt om vi åker fredag kväll eller lördag morgon.

Robban, räcker det om du vet det ett par dagar innan om vi ska övernatta 1 eller 2 nätter i spellokalen?
Robert
Posts: 146
Joined: 02 Nov 2007 20:17

Angående övernattning

Post by Robert »

Mikael, det räcker allt med att du talar om det bara någon dag innan, :)
Martin Danerud
Posts: 591
Joined: 05 Nov 2007 22:19

Post by Martin Danerud »

Som anmälningsläget är just nu kan en intressant situation uppstå vid ett sent återbud i kyu-kvalet. Enligt SM-turneringen är följande spelare i nedanstående ordning reserver i kyu-kvalet:

1. Jan Stachowicz
2. Jan Rabe
3. Arash Rouhani
4. Tord Juntti
5. Joakim Andersson
6. Rikard Skotnicki
7. Per-Olov Bomark
8. Therése Jernberg

Vid ett sent återbud i kyu-kvalet (efter 28 maj) skulle i dagsläget reservplatsen gå till Therése. Det kanske är dags för ännu fler att anmäla sig till Trollhättan Open?
Locked