Spelschema för Trollhättan Open/Japankvalet

Inbjudningar, resultat, anmälningslistor, diskussioner om resor och boende mm
Locked
Martin Danerud
Posts: 591
Joined: 05 Nov 2007 22:19

Spelschema för Trollhättan Open/Japankvalet

Post by Martin Danerud »

Robert har bestämt att spelschemat för Trollhättan Open och det därmed synkroniserade Japankvalet skall vara detsamma som förra året.

Spelschema:
Lördag 31/5
Personlig anmälan 09.30
Rond 1 10.00
Rond 2 14.00
Rond 3 16.30

Söndag 1/6
Rond 4 08.30
Rond 5 11.00
Rond 6 15.00
Prisutdelning ca 17.00
MickeH
Posts: 126
Joined: 19 Sep 2007 17:16

Post by MickeH »

Jag skulle vilja föreslå inför kommande år att spelet inte startar förrän 11 eller till och med 12 på lördagen.

Det ger spelare som kommer långt ifrån (t.ex. Västervik, Stockholm, Norge) en ökad möjlighet att åka på lördagen. Och man slipper 1-2 timmars dötid på lördag kväll också.

Att det startar tidigt på söndagen är förstås bara bra.
Martin Danerud
Posts: 591
Joined: 05 Nov 2007 22:19

Post by Martin Danerud »

Jag håller med om att vi skulle kunna senarelägga spelstarterna första dagen, ungefär som vi har gjort på Lag-SM. Det kanske skulle ge oss något fler deltagare?!
Däremot kan jag inte hålla med om det hanssonska begreppet "dötid" på lördagkvällen. Jag uppskattar både socialt umgänge och en god nattvila.
MickeH
Posts: 126
Joined: 19 Sep 2007 17:16

Post by MickeH »

Martin Danerud wrote:Däremot kan jag inte hålla med om det hanssonska begreppet "dötid" på lördagkvällen. Jag uppskattar både socialt umgänge och en god nattvila.
Ordvalet kanske inte var så bra. Naturligtvis kan man säkert hitta på något bra att göra på lördagkvällen (träna shogi, gå på bio, spela något spel, umgås med shogispelare man inte träffar så ofta, sova).

Själv tänker jag ta med ett brädspel som är relativt nyinköpt (max 4 spelare dock), Through the Ages heter det, och spela det på lördagkvällen.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Jag har i alltid när tillfälle givits pläderat för så sena starttider som möjligt. Ibland är det förstås nödvändigt med tidiga mornar som i SM enligt det gamla systemet med lördagskvällens årsmöte och avslutningsdagar då folk skall hem.
Dock tycker jag att man också skall ha humana starttider som ett argument varje gång man planerar.
Locked