Resultat EM 2008

Inbjudningar, resultat, anmälningslistor, diskussioner om resor och boende mm
Post Reply
Martin Danerud
Posts: 592
Joined: 05 Nov 2007 22:19

Resultat EM 2008

Post by Martin Danerud »

www.czechopen.net finns endast resultat från blixtturneringen. Hur gick det i EM/WOSC? Hur gick det för svenskarna?
Therése Jernberg
Posts: 187
Joined: 25 Oct 2007 19:14
Location: Alingsås
Contact:

Post by Therése Jernberg »

GSS hemsidafinns en kortare rapport om svenskarnas resultat.
Ett mer utförligt reportage kommer med i nästa nummer av Shogi på svenska.
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

Nu har resultaten på Czech Opens hemsida uppdaterats.

Överlag får man väl säga att svenskarna presterade något i överkant. Kanske att vi kom hem med totalt 100 ELO poäng mer än vi hade när vi åkte.

Bäst relativt resultat av svenskarna gjorde Peder Gedda som borde plussat 55-60 ELO poäng om jag uppskattat det hela rätt.

Rabe och Ahlqvist ökade kanske 35-40 poäng och jag med kanske 30. Therése presterade väl runt sitt ratingtal skulle jag tro men Skotnicki låg något i underkant av sitt.
Nils Carlsson hade ingen lyckad turnering denna gång där en förlust mot Sergei Lysenka på feldrag i en totalt vunnen ställning var speciellt trist. :(
Men om premiären (ISF) skall bli succé så ska ju generalrepetitionen gå lite knackigt. :wink:
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Carl Johan Nilsson wrote:Nu har resultaten på Czech Opens hemsida uppdaterats.


Nils Carlsson hade ingen lyckad turnering denna gång där en förlust mot Sergei Lysenka på feldrag i en totalt vunnen ställning var speciellt trist. :(
Men om premiären (ISF) skall bli succé så ska ju generalrepetitionen gå lite knackigt. :wink:
Helt rätt, Calle. Förlusten mot Lysenka berodde uteslutande på att jag var tvungen att jaga ledningen för det pensionat jag bodde på för att få betala(!) så jag försökte forcera fram slutet istället för att plåga honom med multipla tokininsättningar eller andra långsamma avrättningsmetoder. :)

För min del var väl denna incident mer toppen på isberget och berodde antagligen på en brist på en vettig målsättning. Förmodligen en signal om att man inte skall spela turneringar om man inte är tillräckligt inspirerad.
Antagligen kommer detta också få konsekvenser för hur jag planerar mitt spelande, åtminstone i Sverige.
Turneringar som EM kan ju kombineras med semester och således är det inte omöjligt att jag deltar även nästa år.
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

Fick en uppdaterad ratinglista av Asle med ratingförändringar från EM. Nytt ratingtal inom parantes.

Peder Gedda +64 (1220)
Jonas Ahlqvist +35 (1476)
Carl Johan Nilsson +34 (1812)
Jan Rabe +31 (1401)
Therése Jernberg +8 (395)
Rikard Skotnicki -18 (1107)
Nils Carlsson -51 (1597)
Post Reply