Arrangera EM i Sverige 2009 eller 2010?

Inbjudningar, resultat, anmälningslistor, diskussioner om resor och boende mm
Therése Jernberg
Posts: 187
Joined: 25 Oct 2007 19:14
Location: Alingsås
Contact:

Post by Therése Jernberg »

Det var en kul nyhet och förhoppningsvis bra för svenskt shogi att få arrangera EM.

Då är det dags att färdigställa hemsidan, skicka förslag på information som bör vara med på hemsidan, tex turistinformation, till shogi.pa.svenska@bredbandet.se
Martin Danerud
Posts: 591
Joined: 05 Nov 2007 22:19

Post by Martin Danerud »

Ja, det var mycket bra!
Nu kör vi så det ryker!
Jag föreslår att vårt interna mål skall vara att överträffa antalet deltagare från EM/WOSC i Sverige 2003 (48 deltagare). Det är lagom svårt med tanke på vår geografiska placering och nedgången i antalet deltagare under de två senaste årens EM/WOSC samt att vi själva har förlorat både i antal medlemmar och aktiva under de senaste åren.
rikskot
Posts: 20
Joined: 15 Aug 2008 23:19

Post by rikskot »

Carl Johan Nilsson wrote: ...

Gällande priser så skulle jag förseslå att vi har 1:a - 3:e pris + 3 ratingpriser för såväl EM i blixt som WOSC och 1:a - 3:e pris för ESC. Det är ett EM och inte vilken liten helgturnering som helst så jag tycker vi inte ska ha taffliga/plastiga pokaler. Hellre glaspriser typ Göteborg Open eller de lite mer snajsiga medaljerna vi brukar ha på SM. I Göteborg Open brukar de 6 priserna kosta 1000:- inklusive gravyr. Så något i stil med 3000 SEK för priser verkar väl lämpligt.

...
Jag tycker det verkar onödigt med 3 ratingpriser för blixt-EM. Ett ratingpris bör räcka. Däremot kan man gärna ha 3 ratingpriser för WOSC. Dessutom föreslår jag (för WOSC) ett pris för bästa kvinnliga deltagare och ett pris för bästa unga spelare. (Exakt åldersgräns lämnar jag öppet för diskussion)
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Grattis till att ha bärgat EM!

Nu kommer ju den svaga kronan faktiskt som en välsignelse.
Kanske man skall vara så lömsk så man t.o.m. använder detta som en säljargument.
Post Reply