Smileys som inte uttrycker rätt "sentiment".

Synpunkter på shogiforum och på moderatorsåtgärder, rapport om buggar etc.
Post Reply
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Smileys som inte uttrycker rätt "sentiment".

Post by Nils Carlsson »

Jag vet att det inte är mycket att göra åt saken men nog måste väl fler än jag irritera sig på att utbudet av flinosar är så ynkligt i denna forumlayout.
Särskilt vänder jag mig mot denna Image som skall föreställa den mest klassiska av alla, en stillsamt leende figur.
Dock förefaller han i denna version mest vara elakt hånflinande när han egentligen borde se ut någonting i den här stilen:


Image

Ville egentligen bara klaga lite utan något egentligt hopp om att en förändring är möjlig, lägg det under rubriken allmän till inget syftande whining.
Last edited by Nils Carlsson on 29 Sep 2008 13:38, edited 1 time in total.
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

Helt sant! Den ser lite hånfull ut vilket den inte borde göra.
Men det går att göra något åt. Man kan byta ut alla smilies mot godtycklig annan bild. Så frågan är bara var man hittar de bästa smiliesarna?
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Hur går det till? Om du bara kan kopiera godtycklig bild varför inte bara ta den här?

Image

Jag kan nog stå till tjänst med fler av det där stuket om intresse finns.

Här är ett gäng till.
Vet ärligt talat inte alltid vad flinosar står för, men tror att de här ersätter merparten av de vi har.

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Therése Jernberg
Posts: 187
Joined: 25 Oct 2007 19:14
Location: Alingsås
Contact:

Post by Therése Jernberg »

dom smilisarna var mycket roligare
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

Har laddat ner smilieysarna nu. Var helt otippat inte så lätt trots allt att importera dom till forumet. :(
Tror att Daniel Wredenberg måste addera dessa i rätt mapp på hans server. Har skickat filerna till honom så vi får se om det löser sig.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Bra att ni gillar dem Image men synd att ni inte får det att fungera Image .

Glömde väldigt glad Image och normalt ledsen Image. En arg smiley som inte svär så mycket Image

och denna är kanske lämpligare som tunguträckare. Image

Den här heter confused men ser mer surprised eller shocked ut enligt mig Image Han tappar ju uppenbart hakan.

Den här är ju uppenbart shocked men har ett intetsägande namn Image .

Den här är min favorit som confused Image eftersom denna ser lite för sorgsen ut Image och denna återigen ser obefogat elak ut :? . Smileyskaparen måste uppenbarligen ha varit på dåligt humör den dagen.
Slutligen en innocent om behov skulle uppstå Image
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

Nu finns de nya smileysarna inlagda. Man hittar dom under View more emoticons. Hur gör vi med de gamla? Ska jag ta bort dessa? De gamla :shock: och :roll: har en viss charm men resten är ganska kass tycker jag.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Carl Johan Nilsson wrote:Nu finns de nya smileysarna inlagda. Man hittar dom under View more emotocons. Hur gör vi med de gamla? Ska jag ta bort dessa? Den gamla :shock: och :roll: har en viss charm men resten är ganska kass tycker jag.
Vissa kan man helt enkelt skrota till förmån för de nya.

Ta exempelvis bort Image och ersätt med :D , Image och ersätt med :) .
Det vore bra om man också kunde skriva flinosen bara med : ) och : D som med de gamla. :) :D
Samma med den här 8) som kan ersätta denna Image 8 ) , Image : x , som liknar en katt som kräks, med denna Image

Den förlägna smileyn, vilken vi har glömt bort, kan ersättas med denna Image.
Djävulsfigurerna vet jag inte om vi behöver alls. Några av de mest meningslösa flinosarna överhuvudtaget som aldrig används.
Last edited by Nils Carlsson on 29 Sep 2008 20:48, edited 9 times in total.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Vad tycker du om att ersätta denna Image :lol : som med sin stela mimik ser ut som han genomgått ungefär tio ansiktslyftningar med denna Image ?

Image :wink : kan ersättas med denna Image för enhetlighetens skull.
Kanske Image : ? med någon av de nyare Image eller Image .
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

Har uppdaterat de flesta nu. Några är kvar att uppdatera ( t.ex angry och embarrased) men Daniel måste lägga in dessa först. Vissa av de tidigare posterna i denna tråd blev lite konstiga nu eftersom dessa har fått ändrade flinosar mot hur det såg ut när meddelandet postades men det får man leva med.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Carl Johan Nilsson wrote:Vissa av de tidigare posterna i denna tråd blev lite konstiga nu eftersom dessa har fått ändrade flinosar mot hur det såg ut när meddelandet postades men det får man leva med.
Äsch! Det går att rätta till.
Tack Calle och Daniel, nu ser det bättre ut.
Post Reply