Jag uppgav en rating pa 2 kyu eftersom det ar vad jag anser mig vard for narvarande och emedan FESA-rankingen ju i alla fall inte har nogot varde i Japan.
Jag fick ett scorecard med plats for tolv partier och av dem orkade jag genomfora tio innan kroppen sa ifran i den tranga och rokiga miljon.
Eftersom man inte anvande klockor sa ar det omojligt att egentligen dra nagra slutsatser av resultatet men jag vann i alla fall nio partier.
En herre verkade uppenbart irriterad pa att jag enligt honom anvande for mycket tid sa jag borjade att dra ett silver fram och tillbaka. Nar han sedan hade laddat upp for att attackera sa blundrade han vilket medforde att jag vann partiet.
Efter att ha forlorat sa gapskrattade han och rusade darefter mot utgangen, antagligen vantade oksan med maten eller nogot dylikt.

Samtliga tog dock i det stora hela forlusterna som man.
Om jag till yttermera visso for lov att bortforklara forlusten sa pastar jag att mannen som fororsakade mitt enda forlustparti gjorde ett omdrag. Detta forsavida regeln ar att om man slapper den pjas man droppar och tar bort handen detta ar att betrakta som ett utfort drag vill saga.

De flesta spelarna forefoll aldre an mig, nagra var i yngre medelaldern samt en var en ung man.
Jag uppskattar att alla jag motte, med nogot undantag, inte hade en rating som motsvarar hogre an 3 kyu utifran svenska forhallanden.
Det ar dock latt att ta miste eftersom man inte kan relatera styrkan i dragen till tidsforbrukningen.
Nar jag sporde om den rating jag uppnadde sa tyckte jag att den unge tavlingsledaren uppgav en gladjerating om san dan men jag kanske uppfattade fel.
Naval, det finns tid kvar, sa kanske testar jag Shinjuku ocksa samt den lokala klubben har i Shinkoiwa.