Par-mix-shogi-tävling

Allt som inte passar in ovan
Post Reply
Robert
Posts: 146
Joined: 02 Nov 2007 20:17

Par-mix-shogi-tävling

Post by Robert »

Javisst skulle en par-mix-shogi-tävling vara kul. Numera inte bara hoppas jag att en sådan tävling blir av i Sverige inom kort, numera TROR jag det också. :)
Robert
Posts: 146
Joined: 02 Nov 2007 20:17

Re: Par-mix-shogi-tävling

Post by Robert »

Den 21/5 är det nu planerat att denna tävling blir av, i "Etage köpcentum". :)
Robert
Posts: 146
Joined: 02 Nov 2007 20:17

Re: Par-mix-shogi-tävling

Post by Robert »

Lördagen den 21 maj är det nu dax för den första par-mix-shogi-tävlingen i Sverige.
Lite spännande är det onekligen.
Det är den absolut första tävlingen av sitt slag i Sverige... kanske även i Europa... och kanske är det så att "vi" blir först utanför Japan.

Hur som helst -
I nuläget är 4st par "föranmälda"
Therese Järnberg - Carl Johan Nilsson
Jing Ang Chang - Anders Vidal
Anna-Karin Skoglund - Bo Flood
Caroline Karlsson - Robert Söderberg
Robert
Posts: 146
Joined: 02 Nov 2007 20:17

Re: Par-mix-shogi-tävling

Post by Robert »

Välkommen till
GPMT
(Guldgenaralernas Par-Mix-Tävling)

Var:
Etage Överby (i Trollhättan)

När:
Lördagen den 21 maj (start i samband med att de öppnar 10.00)

Betänketid:
30min + 1min

Antal ronder:
3

Startavgift:
150kr per lag
Robert
Posts: 146
Joined: 02 Nov 2007 20:17

Resultat Par-mix-shogi-tävling

Post by Robert »

Den 21 maj genomfördes tävlingen som bara va en ”liten” liten tävling för spelarna men en stor tävling för dagens shogi. Då genomfördes nämligen en par-mix-shogi-tävling i Trollhättan. 4st par var föranmälda och 4st par dök också upp till tävlingen (=100 %). Tävlingen inleddes lite trevande på så vis att de som skulle låna ut lokalen att spela i hade glömt bort vad de egentligen hade lovat.
Hur som helst, vi fick ändå låna lite plats på caféet vilket medförde både positiva och negativa saker. Positivt var att vi hade lätt att finna mat att äta. Negativt var att vi inte hade så många åskådare.

Tävlingen hade som tidigare nämn 4st par:
1. Therese Järnberg – Peder Gedda
2. Jing Ang Chang – Anders Vidal
3. Anna-Karin Skoglund – Bo Flood
4. Karoline Karlsson – Robert Söderberg

Tävlingen blev formad som en ren berger-turnering (= alla möter alla) och det blev också riktigt jämnt i samtliga partier. Spelarna hade spelat shogi olika länge (0,5-14år) men hårda partier blev det ändå.
I tävlingen fick man inse vad man behöver öva på (inte minst samspelet).Detta blev den första upplagan av GPMT (Guldgeneralernas Par-Mix-Tävling) men det skall väll inte ha blivit den sista.

P.s
Ovan står de 4 deltagande lagen, så blev också sluttabellen.
D.s
Robert
Posts: 146
Joined: 02 Nov 2007 20:17

Re: Par-mix-shogi-tävling

Post by Robert »

Det är nu 2012 men en par-mix-tävling skulle ändå redan nu kunna planeras för detta år.
Innan jag planerar allt för mycket så kommer jag att vilja föra med förbundet om NÄR denna tävling kan spelas. Jag vill ju av naturliga skäl inte att det rent tidgmässigt krockar med andra tävlingar.

Förra året kom 4 tävlande par och jag ser det absolut inte som omöjligt att det kommer fler lag i år.

Av er som läser detta, hur många är intresserade? Hur många "lag" är redan klara?
Robert
Posts: 146
Joined: 02 Nov 2007 20:17

Re: Par-mix-shogi-tävling

Post by Robert »

Efter vissa små ändringar (rent tidsmässigt) så kommer nu årets upplaga utav GPMT (Guldgeneralernas Par-Mix-Tävling) att spelas den 26 maj.
Robert
Posts: 146
Joined: 02 Nov 2007 20:17

Re: Par-mix-shogi-tävling

Post by Robert »

Vill bara säga det att än så länge är 4st par anmälda till par-mix-tävlingen den 26 maj men fler kan det bli... hoppas jag. :)
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Re: Par-mix-shogi-tävling

Post by Carl Johan Nilsson »

Vilka lag är det som är klara?
Robert
Posts: 146
Joined: 02 Nov 2007 20:17

Re: Par-mix-shogi-tävling

Post by Robert »

De lag som är ( så gott som) klara är:

Anna-Karin - Bo
Lisa - Jonas
Caroline - Jan
Caroline - Robert

P.s
Jag är lite osäker på om de båda Caroline stavar men "C" eller "K"
D.s
Post Reply