Shogi i Uppsala - ウプサラで将棋を指す人募集中!

Sånt som har med shogi att höra men som inte passar in någon annanstans
Post Reply
Luffy
Posts: 2
Joined: 16 May 2012 08:51

Shogi i Uppsala - ウプサラで将棋を指す人募集中!

Post by Luffy »

Jag är ny medlem på forumet och undrar om det finns folk som spelar shogi i Uppsala. Det ser ut som att de flesta spelare befinner sig i Göteborg/Trollhättan-trakten eller spelar på nätet, och jag blir lite förvånad över att inte se mer om shogi i Stockholm/Uppsala. I alla fall, är någon intresserad (eller vet var man kan spela) så är det bara att svara här eller kontakta mig via PM. Tack!

ウプサラに住んでいる、将棋を指したい人いらっしゃいますか。ウプサラにずっと住んでいる人でも、短期間で留学している大学生等でも大歓迎です。海外で将棋を趣味としている人の中で、どちらかと言うとネットで指す人が多いと思いますが、実際に駒を動かしたり、相手の思考や作戦を感じ取ろうとしたりした方がもっと楽しいではないかと思います。
興味がある人は御連絡下さい。
Janne R
Posts: 10
Joined: 11 Mar 2008 15:38
Location: Stockholm

Re: Shogi i Uppsala - ウプサラで将棋を指す人募集中!

Post by Janne R »

Hej Luffy!

Vi är faktiskt några som spelar i Stockholm också; en del spelar mest på nätet, några av oss andra brukar ses ibland, lite sporadiskt, och spela och analysera partier, även om det inte skrivs så mycket om det på nätet. man kan väl säga att vi har en lite "löst " sammanhållen klubb i Sthlm.
Du är välkommen att delta i våra shogi- träffar i Sth om du har tid, lust och möjlighet. Dock blir det väl lite glesare med brädspels-träffar på sommaren. Jag brukar även spela på nätet ibland, helst på www.81dojo.com , ( handle: raven), som jag tycker är den bästa shogi-spelsajten. Hör gärna av dej till undertecknad!

MVH Janne Rabe

epost: jan.rabe@hotmail.com
tele: 070-6325036
Post Reply