Västervik Open 26-27 januari 2008

Nedlagda tävlingar mm arkiveras här
MickeH
Posts: 126
Joined: 19 Sep 2007 17:16

Västervik Open 26-27 januari 2008

Post by MickeH »

Ett datum är nu spikat för det första Västervik Open.

Vi kommer att spela tävlingen den 26-27 januari 2008.

Mer information följer.


Anmälda till Västervik Open
==================
Mikael Hansson
Carl Johan Nilsson
Therése Jernberg
Michael Kullberg
Jan Rabe
Rafael Gerdin
Jonas Ahlqvist
Jan Palmgren
Robert Söderberg
Peder Gedda

Eventuellt:
Simon Ingesson
Johan Franzén
Last edited by MickeH on 25 Jan 2008 17:34, edited 7 times in total.
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

Therése och jag anmäler oss.
Jan Palmgren, Jonas Ahlqvist och Martin Danerud vet jag också är intresserade att vara med.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Jag skulle faktiskt också kunna tänka mig att delta.

Förutsättningen är förstås att bra hotell till anständiga priser finns.
För resor från Stockholm till Västervik finns väl Swebus att tillgå antar jag.
Brukar du åka bil när du reser till Stockholm MickeH eller reser du också med buss?
Therése Jernberg
Posts: 187
Joined: 25 Oct 2007 19:14
Location: Alingsås
Contact:

Post by Therése Jernberg »

På Västerviks kommuns hemsida finns det länkar där man kan söka fram boende. http://www.vastervik.se/

Till arrangörerna:

Är det bestämt var turneringen kommer att spelas i Västervik? Centralt eller utanför stan?
Har ni något hotell, B&B eller vandrarhem som ni kan rekommendera? Många har väl stängt i januari...
MickeH
Posts: 126
Joined: 19 Sep 2007 17:16

Post by MickeH »

För att börja med Nils frågor:

Jag åker inte särskilt ofta till Stockholm, men det brukar vara med bil.

Swebus Express har resor mellan Stockholm och Västervik (kolla på sträckan Stockholm-Kalmar), där verkar det som att man får ta bussen på fredagen, då lördagsbussen kommer till Västervik i senaste laget. Tillbaka till Stockholm går bra på söndagen.

Det går också att åka tåg (byte i Linköping), i det fallet går det att åka tidigt lördagmorgon om man så vill. Det tåget kommer in 9.55, och preliminärt tänker vi ha första ronden 11.00. Även här funkar hemresa på söndag.

Therese frågor:

Vi har preliminärbokat en lokal som ligger centralt (ca 5 min gångväg från tåg/busstation), och om vi byter spellokal så kommer vi att hålla oss relativt centralt. Jag har ingen koll på hotell och liknande, så där får jag hänvisa till information på Västerviks kommun som du länkade till.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

MickeH wrote:För att börja med Nils frågor:

Jag åker inte särskilt ofta till Stockholm, men det brukar vara med bil.

Swebus Express har resor mellan Stockholm och Västervik (kolla på sträckan Stockholm-Kalmar), där verkar det som att man får ta bussen på fredagen, då lördagsbussen kommer till Västervik i senaste laget. Tillbaka till Stockholm går bra på söndagen.

Det går också att åka tåg (byte i Linköping), i det fallet går det att åka tidigt lördagmorgon om man så vill. Det tåget kommer in 9.55, och preliminärt tänker vi ha första ronden 11.00. Även här funkar hemresa på söndag.
Det avgår ett tåg från Stockholm 6.20 till Linköping som ankommer 7.58. Jag antar att det är det du menar. Du verkar insatt, så kan du säga vilket tågbolag jag skall byta till för att komma till Västervik?
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

OK jag tror jag har hittat det själv.
Kustpilen som avgår 8.13 Link. och ankommer 9.55 V-vik.
Tyvärr är de dåliga på prisinformation.
Prisuppgifter kan bara lämnas för resor inom Kalmar län uppenbarligen.
Therése Jernberg
Posts: 187
Joined: 25 Oct 2007 19:14
Location: Alingsås
Contact:

Post by Therése Jernberg »

Från Bollebygd kommer en bil att gå till Västervik. Det finns för närvarande tre platser över i bilen om någon vill åka med oss. Vi åker troligtvis på fredag den 25:e, sen eftermiddag. Först till kvarn... :lol:
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

Det skulle vara intressant att se anmälningslistan. Skulle man kunna lägga ut den i den här tråden?
Väntar också med spänning på den slutliga inbjudan.:)
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Jepp! Jag är också ganska nyfiken på att se en inbjudan.
Är spelplatsen och/eller tider fastställda? Man kan ju inte gärna anmäla sig definitivt innan man får lite detaljer.
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

Chattade med Joakim Andersson idag på Kurnik. Han kommer till Västervik.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Ni kan inte uppdatera listan med de anmälda och preliminäranmälda?
Sedan undrar man om ni börjar bli mogna att presentera en färdig inbjudan. Inte för att vara tjatig men det är bara sex veckor kvar. :)
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

Har fått information att Joakim Andersson ändrat sig om Västervik Open och han kommer alltså inte att delta som jag skrev ovan.

Stämmer det att det bara är 4 personer som är anmälda i nuläget eller är det bara informationen om anmälningsläget som inte uppdaterats på ett tag?
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

Pratade med Jonas Ahlqvist igår. Han kommer med stor sannolikhet med till Västervik Open. Han kommer köra mig och honom i sin bil till Bollebygd där vi åker med Therése resten av vägen. Finns alltså två platser kvar i den bilen i nuläget. På söndagskvällen åker han bilen tillbaka till Göteborg. Så det finns alltså skjuts Gbg-Bollebygd ToR för den som vill åka med i vår bil från Bollebygd.
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

Hörde av Jan Rabe igår att Rafael Gerdin har hyrt en bil som går från Stockholm på lördagsmorgonen mot Västervik. Jan Rabe kommer åka med honom i denna men det finns vad jag förstår platser kvar för den hugade.
Locked