Deltagande i Lag-SM som "free agent"

Inbjudningar, resultat, anmälningslistor, diskussioner om resor och boende mm
Post Reply
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Deltagande i Lag-SM som "free agent"

Post by Nils Carlsson »

Jag tycker att Lag-SM kommande år låter som att ha utsikter att bli ett trevligt arrangemang och har lust att deltaga.
Har dock ingen klubbtillhörighet och undrar om möjligheten att dyka upp som free agent och bli upptagen i ett samlingslag är borttagen som jag har för mig fanns en gång i tiden. Förutsätter ju iofs att minst fyra spelare finns tillhands så det kanske aldrig fungerade så bra.
Therése Jernberg
Posts: 187
Joined: 25 Oct 2007 19:14
Location: Alingsås
Contact:

Post by Therése Jernberg »

Alla som kommer till Lag-SM får spela, men kanske inte alla partier. I år var vi ojämnt antal i flera lag men det löste sig.

Har man ingen klubbanknytning kan man ju alltid kontakta Förbundsstyrelsen som är arrangörer av Lag-SM, dom har ju koll på vilka som har anmält intresse. Det brukar ju oftast vara så att några för förhinder i sista stund och det blir luckor i vissa lag. 8)
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

Jan Rabe brukar ju dra ihop ett Stockholmslag varje år även om det kanske inte finns någon formell klubb där. Om det inte löser sig med ett Stockholmslag så får man alltid hoppa in i ett annat lag. Har man sedan en rating på 1600+ så är det nog snarare så att de olika klubbarna kommer att slåss om dig.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Carl Johan Nilsson wrote:Jan Rabe brukar ju dra ihop ett Stockholmslag varje år även om det kanske inte finns någon formell klubb där. Om det inte löser sig med ett Stockholmslag så får man alltid hoppa in i ett annat lag. Har man sedan en rating på 1600+ så är det nog snarare så att de olika klubbarna kommer att slåss om dig.
Känner väl inte större samhörighet med "Stockholmslaget" än något annat. Skulle nog nästan kännas som en större utmaning att spela med en förening som har svårt att få ihop ett lag överhuvudtaget, men det vore också kul naturligtvis med en klubb som hade ambitionen att vinna och äntligen peta bort Göteborg från förstaplatsen. :D
Slåss behöver ingen göra, det är ju jag som vill spela, så en vettig förfrågan och en försvarlig bunt med hundradollarsedlar räcker. :wink:

Skämt åsido är det annars bara att dyka upp och man garanteras plats eller? Har detta fungerat bra i det förflutna?
För övrigt vet jag inte ens om jag har någon rating. I så fall är den vilande eftersom jag väl inte återfinns på FESA:s senaste ELO-lista.
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

Ja det har alltid funkat i de tidigare upplagorna att bara dyka upp. Det har aldrig hänt att någon stått utan lag.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Utmärkt. Då får man väl hoppas att det finns rum att hyra för 600 gospelare i en sådan liten ort som Leksand låter mycket bara det.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Vid första påseendet tycks just login bli ett större problem. Hur har ni andra tänkt lösa det?
Post Reply