Boende på lag-SM 2008

Inbjudningar, resultat, anmälningslistor, diskussioner om resor och boende mm
Post Reply
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Boende på lag-SM 2008

Post by Carl Johan Nilsson »

Nils frågade i en annan tråd om hur vi andra tänkt lösa boendet under lag-SM. Tror att den frågan är värd en egen tråd.

Troligtvis hyr vi i GSS en stuga som vi gjorde föregående år.
Då chansade vi ett kvartal i förväg på två stugor vilket i efterhand visade sig bli onödigt dyrt för klubben eftersom vi fick 4 tomma bäddar. Till årets upplaga av lag-SM kommer vi förmodligen bara boka boende till medlemmar som betalt in någon form av avgift.

Boendet i Leksand brukar vara ganska fullbokat sommartid vanligtvis och med 600 extra go-spelare kommer det inte att bli lättare. Så boendefrågan kommer helt klart kräva mer framförhållning av klubbarna jämfört med tidigare års lag-SM.
Last edited by Carl Johan Nilsson on 12 Dec 2007 07:57, edited 1 time in total.
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Bra initiativ med denna tråd!
Jag måste dessvärre medge att min egen entusiasm att delta svalnade när jag såg hur svårt det verkar bli att ordna ett vettigt boende. De länkar som finns på inbjudan till ett dylikt går ju bara till tävlingsorganisationen och där hävdar de prompt att all bokning måste ske genom tävlingskommittén.
En stuga i Tällberg kommer ju knappast i fråga för någon som saknar bil.
Jag som alltså bara efterfrågar ett enkelrum på gångavstånd(inom ett par kilometers radie) alternativt ett utvecklat kollektivtrafiknät, får nog tyvärr betrakta denna tävling som en förlorad sak.

Synd eftersom detta verkligen lovar att bli några högintressanta tävlingsdagar.
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

Har haft lite kontakt med organsisatörerna av go EM gällande boende.

Som info får även shogispelare boka boende via organsisatörerna av EM. Bokning går till så att man betalar 25% av boendeavgiften i förskott. Resten betals vid ankomst.
Allt boende är avbokningsbart fram till en månad innan. Därefter garanteras ingen återbetalning av de 25 %. Avbokningsavgiften är någon hundralapp (även om man bokar av tidigt).

Boendealternativ genom finns på http://www.egc2008.eu/en/lodging/index.php
Betalning görs via http://egc2008.eu/en/payment/index.php
Frågor kan ställas till info@egc2008.eu - de är otroligt kvicka på att svara. Snitttid 3 minuter ungefär.

De priser man får om man bokar genom arrangörerna är lägre an om man försöker boka motsvarande själv. Dessa lägre priser gäller bara fram till och med 15:e mars.

Arrangörerna står för den otroliga lyxen att de ordnar med transporter från deras boenden till tävlingslokalerna för de som inte kommer med bil.

Boendet börjar bli utplockat, speciellt det som ligger nära spellokalen så det är dags att boka för alla klubbar.

Man kan förboka frukostar och även luncher om man vill. På vissa boenden ingår frukost.

För egen del lutar jag just nu åt att boka boende för göteborgsspelarna på Leksands folkhögskola. http://www.egc2008.eu/en/lodging/bb.php#folkhogskola
Ligger på promenadavstånd från spellokalen och ser fräscht och fint ut. Kostar 300:- natten per person för dubbelrum men då ingår frukost.
Det kommer arangeras Barbeque på kvällarna för go-spelarna där och det kommer vara en del sidotävlingar i go som arrangeras här. Kan vara kul att få chansen att knyta lite kontakter med go-spelare tänkte jag.
Martin Danerud
Posts: 591
Joined: 05 Nov 2007 22:19

Post by Martin Danerud »

Jag vet inte om vi i Göteborgs Shogisällskap på denna tråd nu skall börja anmäla vårt intresse, men jag bryter härmed isen och gör det. Jag vill boka dubbelrum från torsdag 31 juli till måndag 4 augusti för mig, Ritsuko och Alfred. Jag vill nämligen dels se par-go tävlingarna på torsdag-fredag, spela Lag-SM och sedan spela/leda Extraturneringen i shogi på söndag kväll.
Carl Johan Nilsson
Site Admin
Posts: 556
Joined: 25 Oct 2007 19:18
Location: Alingsås

Post by Carl Johan Nilsson »

Vi från Göteborg har nu bokat boende på Leksands vandrarhem. Leksands folkhögskola som vi hade tänkt boka först gick inte att boka så kort tid som fyra dagar. Som det ser ut just nu kommer vi med sju spelare men vi hoppas på minst en till så att vi får fyllt upp två hela lag. Vi kommer alla att åka upp torsdagen den 31/7 och hem måndagen den 4/8. Det verkar som om i princip alla är inställda på att spela sidoturneringen i snabbshogi på söndagskvällen.

Skall bli roligt! :D
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Får man lov att vara lite nyfiken och fråga om göteborgarna har tänkt sig att bevista något annat arrangemang utöver shogin eller tar ni det som en minisemester?
Lag-SM går ju på lördag-söndag så att åka fredag borde väl räcka för uppresan?
Therése Jernberg
Posts: 187
Joined: 25 Oct 2007 19:14
Location: Alingsås
Contact:

Post by Therése Jernberg »

Det är nog olika, några är intresserade av Go och andra kommer nog bara att insupa dalaluften och njuta av Leksand och Siljan. 8)

Kanske kommer det att "preppas" med en del hemliga varianter. :wink:
Nils Carlsson
Posts: 324
Joined: 29 Oct 2007 22:54
Location: Stockholm

Post by Nils Carlsson »

Aha! Annars tänkte jag att ni kanske tänkte klara av firandet i förväg, eller att ni planerade att slå ihjäl alla mygg innan de andra deltagarna anländer.

:D

Skämt åsido, trevlig semester! Hoppas ni attraherar nya spelare till shogin.
Post Reply